Konfirmation 2

Jag ber om ursäkt att jag inte bloggade detta igår, men det blev så sent efter allt. På konfirmationen fick jag en bätre plats än förut, så jag såg allt. Jag deltog igen med att tända ljus och äta nattvardsbrödet och det smakade lika dåligt. Jag tick även höra att vinet är alkoholfritt och att brödet är glutenfritt. Efteråt var jag bjuden på kalaset, men DOM hade tängt köra mig och det sa dom efter att jag hade mässat dit pappa. Så jag var tvungen att mässa tilbaka pappa. Men väl på kalaset, som var hemma hos han var det trevligt. Han fick också ett kort med pengar. Till förätt blev det smörgåstårta eller korv med bröd, man fick välja. Jag tog korv med bröd. Jag klassar inte smögåstårta som en favorit precis. Sen tryckte vi lite i hanns rum. Sen så blev det mer tårta. Glasstårta med chokladöverdrag och diggistive-fylning. Det var även garnerat med någon frukt och marsipan. Då snackade jag även lite mer med hanns släktingar än vad jag gjorde förut. Dom var trevliga. Men sen så tryckte vi mer inne i hanns rum och snackade. Sen så ringde mamma ungefär kl. 21:30 och sa att pappa var påväg att hämta mig. Så då var den kvällen över och jag hade jättetrevligt, det vill jag göra om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0